Części regenerowane. Jakie części warto regenerować?
Znalezione

Części regenerowane. Jakie części warto regenerować?

Oszczędności szukamy wszędzie. Tak się składa, że utrzymanie samochodu, nawet bez napraw, jest horrendalnie drogie, a jeśli auto zaczyna wymagać częstych wizyt na warsztacie… cóż, najczęściej szuka się oszczędności gdzie się da. My podpowiadamy, na co zwracać uwagę, decydując się na regenerację części.

 

Podzespoły samochodowe są bardzo drogie, więc regeneracja części jest sposobem na oszczędzanie, zwłaszcza, że koszt regeneracji to maksymalnie 50% ceny nowej części. Trzeba pamiętać, że regeneracja to nie naprawa. Regeneracja to wymiana wszystkich zużywających się elementów części na nowe, co pozwala przywrócić jej pierwotną sprawność. Naprawa oznacza, że części przywrócono sprawność, ale nie stan odpowiadający nowemu. Tak więc, na przykład, regeneracja przekładni kierowniczych, która polega na ich uszczelnieniu nie jest regeneracją, ale naprawą, ponieważ w przekładni nadal pracują zużyte elementy. Pamiętaj! Jeśli wszystkie zużywające się elementy części nie zostaną wymienione, określenie regeneracja to wprowadzanie klienta w błąd, ponieważ jest to po prostu naprawa.

article-thumb

 

Historia regeneracji części samochodowych sięga początków motoryzacji, ponieważ na początku regeneracja były jedynym sposobem naprawy samochodu. Regeneracja niegdyś zajmowali się rzemieślnicy i niewielkie zakłady, później duże koncerny samochodowe również skierowały swoją uwagę na regenerację części, głównie przez względy ekonomiczne i ekologiczne. Obecnie wielu producentów samochodów zajmuje się regeneracją, ukrytą pod nazwą programu wymiany. Program ów polega na tym, że kupujesz tańszą część po regeneracji pod warunkiem zwrotu zużytego elementu.

Nie wszystkie części i podzespoły można regenerować

Nie wszystkie części i podzespoły można regenerować, ponieważ w sprzedaży nie ma właściwych podzespołów. Specjaliści odradzają regenerację dwumasowego koła zamachowego. Przekładnię kierowniczą można potraktować jako zregenerowaną dopiero wówczas, gdy wymieniono w niej listwę zębatą. Do regeneracji nie nadają się też świece zapłonowe, oraz elementy układu hamulcowego, ze względów niezbędnych dla zachowania bezpieczeństwa w czasie jazdy.

Z powodzeniem można jednak regenerować wiele innych podzespołów

Z powodzeniem można regenerować wiele innych podzespołów. Nie musisz więc wymieniać na nową belki skrętnej tylnej osi, alternatora, filtra cząsteczek stałych, głowicy silnika, gaźnika, kompresora klimatyzacji, reflektorów, rozrusznika, pompy wspomagania, pompy wysokiego ciśnienia czy turbosprężarki. Regenerować można też wtryskiwacze diesla, pompowtryski, wtryskiwacz LPG czy wałek rozrządu. Elementy, które z powodzeniem można regenerować, zyskują taką samą sprawność, jak nowe.Najczęściej regeneruje się części silnika i jego osprzętu, czyli cylindry, tłoki, aparaty zapłonowe, wtryskiwacze, pompy wtryskowe, rozruszniki i alternatory. Do drugiej grupy najczęściej regenerowanych elementów należą elementy zawieszenie i i układu napędowego, czyli wahacze, amortyzatory, sprężyny, sworznie, końcówki drążków kierowniczych, półosie czy skrzynie biegów. Kupując nowe należałoby liczyć się z ogromnymi wydatkami, poniesionymi na naprawę.

Części regenerowane. Jakie części warto regenerować?

 

Część regenerowana czy zamiennik?

Regenerowana część czy zamiennik? Cenowo podobnie, ale produkt regenerowany to niemal nowy element fabryczny, z taką samą gwarancją jak nowy i zdecydowanie tańszy. Równocześnie części po regeneracji są tańsze od fabrycznie nowych o 30 do 60 procent, a cena jest tym wyższa im bardziej skomplikowany element się regeneruje. Na zamienne części regenerowane udzielana jest gwarancja w takim samym wymiarze, jak na nowe części.

Szukając oszczędności, zawsze warto zorientować się w cenach części regenerowanych i porównać je z częściami zamiennikami. Doświadczony mechanik w profesjonalnym serwisie doradzi optymalny wybór.

Autor artykułu:
Artykuł przygotował Auto Serwis Premium Przemysław Kamiński z Kowal koło Gdańska.

 

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o