Współpraca z agencją SEO, a samodzielne pozycjonowanie
Poradnik

Współpraca z agencją SEO, a samodzielne pozycjonowanie

Firmy zainteresowane marketingiem w wyszukiwarkach, które podejmują współpracę z agencją SEO, często chcą uzupełniać oferowaną przez zleceniobiorcę promocję witryny działaniami prowadzonymi samodzielnie lub nawet przez firmę zewnętrzną. Powodem jest presja szybkich wyników, która występuje przede wszystkim w przypadku modelu współpracy opartego o abonament. Istnieją jednak powody, dla których tego rodzaju działania może przynieść negatywne skutki. Dlaczego podejmując współpracę z agencją SEO, najlepiej jest nie prowadzić samodzielnych działań bez konsultacji z nią? Na to pytanie odpowiemy w tym artykule.

 

Agresywne działania mogą zaszkodzić domenie

Na początku należy uświadomić sobie podstawową kwestię: pozycjonowanie jest niejako „konkurencją” dla wyszukiwarek. Dlatego ich pracownicy dokładają starań, by wykrywać nadmiernie agresywne działania związane z SEO, takie jak np. zbyt intensywne pozyskiwanie odnośników do domeny. Prowadzenie działań „na własną rękę”, bez konsultacji z agencją SEO, może sprawić iż witryna „podpadnie” wyszukiwarce. Przez to może zostać na nią nałożona kara w postaci filtra, która powoduje obniżenie widoczności dla pozycjonowanych fraz lub nawet całej witryny. To wpływa z kolei negatywnie na historię domeny, który to efekt jest bardzo ciężki do odwrócenia. Kara jest zdejmowana dopiero po kilku tygodniach, a nawet miesiącach!

Z tego powodu, strategia stojąca za pozyskiwaniem odnośników do domeny powinna być maksymalnie przemyślana. Najlepiej, jeżeli opracowana została na podstawie wieloletniego doświadczenia uzyskanego nie tylko poprzez pracę dla klientów, lecz również prowadzenie wewnętrznych testów mających na celu analizę algorytmów wyszukiwarki. Oczywiście nie oznacza to bynajmniej, że dobra agencja SEO jest z zasady zamknięta na sugestie zleceniodawców! Muszą one jednak być zgodne z podejściem mającym na uwadze przede wszystkim ochronę bezpieczeństwa domeny. Bez tego nie ma mowy o długofalowych rezultatach!

Równie ryzykowne, co inwazyjne działania SEO, jest korzystanie z niskiej jakości odnośników. Chodzi tutaj np. o wpisy w katalogach czy komentarze na forach internetowych, których reklamowy charakter jest aż nadto oczywisty. Działa tutaj podobno zasada, co przy prawie każdej metodzie marketingu – pójście w ilość zamiast jakość często przynosi rezultaty bardzo odmienne od pożądanych.

Jak pozycjonować agresywnie, ale bezpiecznie? Są na to metody

Istnieją jednak metody na osiągnięcie szybkich rezultatów bez narażania witryny na szwank – i tutaj warto kierować się sugestiami doświadczonej agencji SEO. Przykładem takiego działania będzie chociażby relatywnie agresywne pozycjonowanie landing pages, które zarazem nie naraża autorytetu domeny. To tylko jeden z przykładów, dlatego firmy, którym zależy na osiąganiu szybkich wyników bez zbędnego ryzyka powinny sumiennie skonsultować się z agencją SEO, by opracować dobrą strategię działania.

Jakie działania można prowadzić samodzielnie?

Opisane powyżej przeciwwskazania dotyczą agresywnych działań zorientowanych na jak najszybsze wyniki. Istnieją jednak pewne rodzaje działań, których firma chcącą wypromować witrynę może podjąć się samodzielnie (oczywiście po konsultacji z agencją SEO). Przykładem może być oparty na wysokiej jakości treściach content marketing, który oprócz uzyskania bardzo dobrych wyników na dużą ilość słów kluczowych pozwala również wykreować pozytywny wizerunek marki. Dlatego też firmy, które mają możliwość stworzenia wysokiej jakości treści, jak najbardziej powinny skorzystać z jej potencjału.

W przygotowaniu artykułu pomogła witryna nprofit.net/pl.

 

 

 

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o