Pierwsze kroki do stworzenia strony www
Poradnik

Pierwsze kroki do stworzenia strony www

Obecnie coraz więcej przedsiębiorców posiadających sklepy stacjonarne poszerza kanał sprzedaży o sklep internetowy. Dostęp do Internetu ma niemalże każdy i coraz częściej to właśnie tam potencjalni klienci szukają informacji o danym produkcie/usłudze/firmie. Jeśli danej firmy nie ma w Sieci, to można wręcz powiedzieć, że nie istnieje. Coraz więcej Polaków robi zakupy online, co uważa za wygodne, szybkie, bezpieczne i tańsze niż w sklepie stacjonarnym. Przeglądać ofertę sklepów internetowych można w każdej chwili i to we własnym zaciszu domowym. Z całą pewnością warto to wykorzystać. Pojawia się jednak pytanie – od czego zacząć tworzenie sklepu internetowego?

Pierwsze kroki do stworzenia strony www

Obecnie coraz więcej przedsiębiorców posiadających sklepy stacjonarne poszerza kanał sprzedaży o sklep internetowy. Dostęp do Internetu ma niemalże każdy i coraz częściej to właśnie tam potencjalni klienci szukają informacji o danym produkcie/usłudze/firmie. Jeśli danej firmy nie ma w Sieci, to można wręcz powiedzieć, że nie istnieje. Coraz więcej Polaków robi zakupy online, co uważa za wygodne, szybkie, bezpieczne i tańsze niż w sklepie stacjonarnym. Przeglądać ofertę sklepów internetowych można w każdej chwili i to we własnym zaciszu domowym. Z całą pewnością warto to wykorzystać. Pojawia się jednak pytanie – od czego zacząć tworzenie sklepu internetowego?

Pierwsze kroki do stworzenia sklepu online

Pierwsze kroki do stworzenia strony www
Pierwsze kroki do stworzenia strony www

 

W Sieci nieustannie pojawiają się kolejne strony www, w tym sklepy internetowe, ale nie każde z nich są w stanie przebić się ze swoją ofertą przez konkurencję. Witryna musi być nowoczesna, przyjazna użytkownikom, estetyczna, dobrze zoptymalizowana i wypozycjonowana. Reklama jest dźwignią handlu i bez działań marketingowych na próżno jest liczyć na odniesienie sukcesu. Samo stworzenie strony to dopiero początek, ale od czegoś trzeba zacząć. Pierwszym krokiem powinno być przeanalizowanie rynku. Chodzi tutaj o wnikliwą analizę konkurencji i to pod wieloma kątami. Dzięki temu możliwe będzie stworzenie sklepu, który będzie wyróżniać się z tłumu, co jest konieczne. Nie obejdzie się także bez opracowania modelu biznesowego. Dzięki stworzeniu dobrze i wartościowej strategii dla e-sklepu znacznie łatwiej będzie pewnie wejść w rynek ze swoją ofertą. Kolejnym krokiem jest wybór nazwy i domeny, co jest bardzo istotnym etapem. Jest to wybór na lata, dlatego też trzeba dobrze przemyśleć swoją decyzję. Najlepiej, aby nazwa sklepu miała związek z nazwą firmy. Należy przy tym pamiętać, aby nie była ona trudna do wymówienia i zapamiętania.

Po wybraniu nazwy sklepu przychodzi czas na wybór oprogramowania i szaty graficznej. Do wyboru przedsiębiorca ma kilka opcji. Najprostszym i najszybszym jest zdecydowanie się na sklep internetowy w modelu SaaS. Wówczas wystarczy płacić mniejszy lub większy abonament za możliwość korzystania z oprogramowania. W przypadku sklepu na abonament sklep można założyć jeszcze tego samego dnia. Inną opcją jest zakup licencji na sklep czy też wdrożenie sklepu działającego na darmowej licencji w modelu Open Source. Nie jest to jednak w pełni bezpieczne, pozbawione błędów i unikalne rozwiązanie. Jeśli ktoś pragnie mieć sklep stworzony w oparciu o swoje indywidualne potrzeby i oczekiwania, to świetnym rozwiązaniem jest zdecydowanie się na to dedykowane. Oczywiście trzeba liczyć się z koniecznością poniesienia niemałych kosztów. Sklep internetowy jest wówczas tworzony od podstaw z myślą o preferencjach klienta, co wymaga czasu. Często trzeba czekać miesiącami – aż strona zostanie stworzona, przetestowana, wypełniona materiałami graficznymi i treścią oraz dopracowana pod każdym kątem i zoptymalizowana. Jeśli firmę stać na taką inwestycję, to z bez wątpienia warto zdecydować się na rozwiązanie dedykowane.

Artykuł powstał we współpracy z Akamadr.pl

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o