Kiedy opłaca się przenieść sklep internetowy na inną platformę?
Poradnik

Kiedy opłaca się przenieść sklep internetowy na inną platformę?

Oprogramowanie sklepu internetowego to istotny element działania dystrybucji w Sieci. Stanowi ono właściwie serce całej machiny sprzedażowej, gdyż odpowiada za automatyzację dosłownie każdego kroku, który klient wykonuje na stronie. Znaczy to, że zapewnia konsumentowi między innymi stabilność i szybkość działania witryny, ochronę danych, łatwe dokonywanie zakupów, wybór formy płatności oraz ustalenie wariantu dostawy. Każdy błąd może skutkować tu rezygnacją użytkownika z zakupów. Nawet tak pozornie nieistotny element, jak wyświetlanie się sklepu na ekranach urządzeń mobilnych, może być decydujący i zaważyć na tym, czy transakcja zostanie sfinalizowana. Kiedy natomiast zmiana oprogramowania sklepu jest konieczna? W jakim momencie przedsiębiorca zyskuje pewność, że opłaca mu się zmienić platformę, na jakiej funkcjonuje jego biznes internetowy?

 

Uboga oferta dodatkowa

Sklepy internetowe są jak przedsiębiorstwa, a więc z czasem, jeśli są odpowiednio prowadzone, rosną, poszerzają swój asortyment i ulepszają działanie. Zwykle oznacza to zaadaptowanie nowych mechanizmów, które pomagają w większej automatyzacji dystrybucji, aby rosnąca liczba zamówień mogła zostać obsłużona i wysłana w odpowiednim czasie. Niektóre sklepy sieciowe napotykają jednak na którymś z takich etapów rozwoju opór, a nawet bezsilność ze strony dostawcy oprogramowania, z jakiego korzystają. Wsparcie techniczne, jakie obiecuje platforma, nagle staje się niewystarczające – to dobry moment, by pomyśleć nad zmianą.

Niestabilność systemu

Firmy zajmujące się dostarczaniem oprogramowania dla sklepów internetowych bardzo często oferują również hosting takich stron. Oznacza to, że podejmują się odpowiedzialności za płynność działania dystrybucji w Sieci poprzez zapewnienie jej stabilnego działania w oparciu o odpowiednią prędkość przesyłu danych, miejsce na dysku serwera oraz wsparcie techniczne, włącznie z przewidywaniem i reakcją na wszelkie błędy. Jeśli jednak sklep internetowy regularnie przestaje odpowiadać, a problemy mnożą się lub ujawniają w najmniej spodziewanym momencie, to można być pewnym, że klient nie będzie chciał zaufać takiemu sprzedawcy. Przedsiębiorca traci więc kolejne okazje do transakcji, a jego strona regularnie zmniejsza swoją wiarygodność dla Google i tym samym spada jej pozycja w naturalnych wynikach wyszukiwania.

Za wysoka cena, za małe profity

Prowadzenie biznesu w Internecie oczywiście różni się nieco od stacjonarnej sprzedaży, ale w dalszym ciągu jest to poniekąd bilans zysków i strat. Opłacalność niektórych rozwiązań mierzy się tu w złotówkach, które muszą odpłynąć z konta w banku, by inne mogły na nie wpłynąć. Oprogramowanie dla sklepów wirtualnych działa najczęściej na zasadzie abonamentu, który klient płaci za każdy miesiąc (lub inny czas zawarty w umowie) użytkowania. Co jednak, jeśli konkurencja oferuje te same profity za niższą cenę? Nie zawsze opłaca się wierzyć takim okazjom, jednak jeśli gołym okiem widać, że rynek platform do dystrybucji internetowej może nam zaoferować o wiele więcej, niż otrzymujemy aktualnie, to najwyższy czas na zmiany. Dobre oprogramowanie zapewni nam w takim wypadku nie tylko niższy koszt, ale również bezpieczną migrację wszystkich niezbędnych danych ze starego sklepu. Wszystko po to, by nie trzeba było kolejny raz zaczynać jego budowy od podstaw.

Dzięki zespołowi RedCart.pl udało się nam dobrze zrozumieć i zredagować niniejszy temat

 

Dodaj komentarz

avatar
  Subscribe  
Powiadom o