E-commerce w Polsce – jak wyglądał w 2021 roku?
Polecane i promocje

E-commerce w Polsce – jak wyglądał w 2021 roku?

Wiedza na temat polskiego rynku e-commerce jest prawdziwie nieoceniona zarówno dla rodzimych przedsiębiorstw, jak i tych zagranicznych. Zdaniem ekspertów z Lemon-Media, agencji marketingowej specjalizującej się we wdrażaniu reklamy polskich firm na rynek niemiecki, spółki ukierunkowujące sprzedaż na rynek zagraniczny praktycznie nigdy nie rezygnują z reklamy na swoim macierzystym rynku. Współczesne zmiany i trendy w sposobie poruszania się klientów po sklepach internetowych, należy postrzegać głównie przez pryzmat pandemii COVID-19. Jakie wnioski należy wyciągać i jak poprawić e-commersowe funkcjonowanie biznesu? Zapraszamy do artykułu!

 

Zakupy w formie on-line stale rosną!

W odniesieniu do roku 2020 liczba osób dokonujących zakupów w sieci wzrosła o 4%. W Polsce już ponad ¾ wszystkich mieszkańców wykonuje zakupy w sklepach internetowych. Największy procent kupujących stanowią kobiety, osoby powyżej 35 roku życia, jednostki mające wyższe wykształcenie oraz te pochodzące z największych polskich miast.

Odnosząc się do przewidywań z poprzednich lat – polski e-commerce prawdziwie eksplodował. Wynika o oczywiście z pandemii Covid-19 i wprowadzonych restrykcji w sprzedaży tradycyjnej. Kupujemy więcej nawet o 30%! Już 13% Polaków przez internet wykonuje więcej niż 90% wszystkich zakupów! Czyli także tych związanych z żywnością czy produktami codziennego użytku.

Jakie są potrzeby klientów?

Jak mówią eksperci z Lemon-Media, sam moduł płatności w sklepie online, ma kluczowy wpływ na współczynnik konwersji. Płatności kartą są popularne w Niemczech, jednak w Polsce użytkownik oczekuje płatności przelewem ekspresowym lub blikiem.

Najważniejsze dla klientów w procesie zakupowym jest: – całodobowa dostępność serwisu, wygoda wynikająca z braku konieczności wychodzenia z domu, nieograniczone możliwości względem czasu dokonywania zakupów.

Jednak te wszystkie czynniki są wpisane w definicję e-commerce i są z nami od samego początku sprzedaży internetowej. Co jest kluczowe dla współczesnego klienta? Przede wszystkim to niższe koszty dostawy lub pakiety „premium” gwarantujące darmową dostawę przy pewnym abonamencie. Atrakcyjniejsze niż w sklepach stacjonarnych ceny i towarzyszące im rabaty oraz przeceny „tylko dla klientów internetowych”.

Ostatni element to oczywiście social proof – pozytywne doświadczenia skutkują pozostawieniem opinii przyciągającej kolejnych klientów.

Na jaki sklep internetowy się decydujemy?

W zalewie informacji w internecie jednostki muszą w jakiś sposób filtrować ważne dla nich cechy produktów i usług. Kluczowym elementem oczywiście nadal pozostaje cena, jednak systematycznie wzrasta także znaczenie opinii innych użytkowników. W procesie podejmowania decyzji zakupowych koncentrujemy się opiniach osób, które uważamy za autorytety – specjalistów i influencerów, opinie naszej rodziny i znajomych, ogólną liczbę pozytywnych i negatywnych pinii oraz zdanie wyrażane na tematycznych grupach dyskusyjnych.

Wynika z tego, że proces decyzji zakupowej jest dosyć skomplikowany, a jego źródła nie tylko są bardzo liczne, ale mają też zróżnicowaną siłę oddziaływania. Wielu internautów potrafi poświęcić swój czas nie tylko na zdobywanie informacji o produkcie, ale także chętnie dowiaduje się o samym sklepie.

W Lemon-Media szczególną uwagę poświęca się analizie demograficznej swoich klientów. To od ich wieku, płci i miejscu zamieszkania zależą preferencje względem interfejsu, obsługi i sposobu przedstawienia produktów w danym sklepie.

 

https://lemon-media.pl/

0 0 votes
Daj ocenę
Subscribe
Powiadom o
guest
0 komentarzy
Inline Feedbacks
View all comments